WARSZTATY - KOMPETENCJE MIĘKKIE - Zasady komunikacji interpersonalnej w relacjach lekarz- lekarz, lekarz- pacjent
Data wydarzenia: 16.09.2023
Zapraszamy do warsztatów z kompetencji miękkich.
Warsztaty odbędą się w grupach 20 osobowych w sali konferencyjnej przy ul. Dekerta 2 - siedziba OIL w Rzeszowie - Letni Pałacyk Lubomirskich
Przy większym zainteresowaniu z Państwa strony planujemy tworzenie list rezerwowych i wyznaczanie kolejnych terminów warsztatów.
Zapisy u Pani Agnieszki Korasadowicz tel. 17 717 77 24, 607 365 537 Ośrodek Kształcenia Medycznego OIL w Rzeszowie okm.oil64@hipokrates.org
16 września 2023 sobota w godz. 1000-1500
Zasady komunikacji interpersonalnej w relacjach lekarz- lekarz, lekarz- pacjent.
Prowadząca- Bożena Andrychowicz-psycholog, terapeutka, superwizorka i trenerka treningu interpersonalnego i warsztatów psychologicznych- rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”
Program szkolenia :
Cele szkolenia:
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych uczestników szkolenia.
- Uświadomienie roli i znaczenia komunikacji pozaweralnej i słownej w relacjach z drugim człowiekiem, grupą osób, pacjentem.
- Uczenie się budowania relacji opartej na dialogu
- Przygotowanie uczestników do nawiązywania satysfakcjonujących relacji
Metoda pracy:
Szkolenie prowadzone metodami aktywizującymi, wymagającymi osobistego zaangażowania uczestników w jego przebieg
Tematyka szkolenia:
- Komunikacja interpersonalna, jako podstawa satysfakcjonujących relacji lekarz- lekarz, lekarz- pacjent
- Komunikacja pozawerbalna i słowna
- Znaczenie komunikacji pozawerbalnej, a jakość kontaktu
- Komunikacja dwustronna, spójność komunikatów pozawerbalnych i słownych
- Komunikacja, jako przekaz informacji- jasność komunikatów
- Bariery komunikacyjne w relacjach i skuteczne sposoby radzenia sobie z nimi/ przekazywanie pacjentom „trudnych” informacji
- Aktywne słuchanie, jako podstawa budowania relacji
- Empatia w relacjach z pacjentami, lekarzami i personelem medycznymi- jej znaczenie
- Deprywacja, inwazja, a dialog w budowaniu kontaktu z pacjentem, lekarzem, pozostałym personelem medycznym.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w postaci prezentacji, która będzie omawiana w trakcie szkolenia oraz materiały potrzebne do ćwiczeń.